Speltips: Årsredovisning 2016

För ett par veckor sedan valde jag att avsluta min sportsbetting-säsong, då den här sista delen av tennisåret är i det närmsta helt meningslös att spela på. Motivationen hos spelarna är omöjlig att utläsa innan det är för sent och när man själv är ganskamätt på allt vad tennis heter vid det här laget, så finns det ingen anledning att fortsätta jaga.

Jag ser däremot fram emot när vi startar upp igen, i Januari, då min absoluta favoritdel av säsongen är den i Australien. Jag älskar Australian Open. Atmosfären där, och hela approachen till hur en turnering bör byggas upp, har gossarna och kvinnorna i söder lyckats bemästra totalt.

Vad vi dock har kvar att göra i år, är att sammanfatta resultaten. Hur gick det egentligen?
Kort och gott, första halvåret var fantastiskt, andra delen av året mindre fantastiskt. Med hjälp av vår nya fantastiska spelbok, ska vi bryta ner siffrorna lite och kolla närmare på vad som gick rätt, och vad som gick fel.

-

Vi sumerar året i tre olika delar, med korta inblickar i varje enskild månad. En tredjedel motsvarar, som ni säkert förstår, ett månadsspann på fyra månader.

*Notera att vissa månader kan vara lite missvisande på någon unit här och där. Detta eftersom att jag då och då varit bortrest mm. och i dessa fall behövt lägga in spel i efterhand. Givetvis enbart spel som har rekats offentligt. OM så är fallet, så handlar det dock som sagt om max 1 eller 2 spel som hamnat i "fel" månad.*

Första tredjedelen:

Den första tredjedelen gav mig en fullkomligt bländande start på 2016 och det kändes till en början som om jag var påläst nog att kanske till och med kunna slå mitt guldår, 2012. Mina reads var spot-on vecka in och vecka ut, samtidigt som de dåliga spelen också hittade vägar att vinna. Precis så som man önskar att det ska vara!

JANUARI: Antal spel: 42 Antal vinster: 22 Antal förluster: 19 Push: 1

Antal förluster: 122
Push: 6

Resultat: +166.64u - ROI 112.79%

Drömstarten på året var ganska tidigt ett faktum och bortser man från Februari där vi gick i stort sett på kronan +/-0, så kan man inte önska mer än såhär. Det är faktiskt sett över fyra månader helt fantastiska resultat och något jag är stolt över att presentera. God volym och ett par riktigt fina högoddsare kryddade fyra månaders väldigt stabilt spelande. Faktum är att just dessa fyra första månader alltmer börjar bli mina favoritmånader!
Detta främst eftersom att Australian Open bland annat spelas inom dessa veckor. AO, som turneringen förkortas, är en fantastisk turnering, både ur spelsynpunkt och att bevittna som åskådare. Vidare så gillar jag de första fyra månaderna extra mycket eftersom att de flesta spelarna är tokmotiverade precis varenda vecka. Man vet helt enkelt vad man får. Till skillnad från årets sista månader, då det är rena lotteriet emellanåt kring vilka som bryr sig och vilka som inte gör det.

Tills nästa år funderar jag faktiskt på att rivstarta året ännu hårdare. Alltså, spela med ännu högre volym. Min tanke är att pressa marknaden första halvåret, för att sedan efter sommaren ta det lite lugnare. År efter år har jag varit stark fram till slutet på Juli, för att sedan dippa mot slutet. Detta har varit återkommande nästan varje säsong, förutom guldåret 2012 nör varenda spel satt i 11 månaders tid.

All-in-all, så är jag mer än nöjd med det jag lyckades leverera under den första tredjedelen av 2016. Lyckas jag replikera detta 2017, så ska jag unna mig ett glas Dom Pérignon i slutet på April.

Andra tredjedelen:

Med en fantastisk start på året var det sannerligen med blodad tand jag gjorde mig förberedd på grus-säsongen, Franska Öppna och därefter Wimbledon. I mitt sinne var tanken att fortsätta i samma omutbara takt och skövla vinster. Starten på den andra tredjedelen av året gick i precis samma bana. Vinster åt höger och vänster och allting var problemfritt. Därefter började motgångarna tas vid betydligt mer frekvent än tidigare.

MAJ:

Antal Förluster: 146
Push: 11

Resultat: +92.95u - ROI 106.32%

Den andra tredjedelen av året inleddes helt ofattbart bra med en våldsam bolagskross i Maj och vid det här laget började jag bli allt mer övertygad om att jag var mitt bästa år på spåret. Så bra kändes det faktiskt. Tyvärr, så vände det därefter och jag har funderat en del på vad förklaringen till detta kan ha varit.

Jag tror den absolut främsta förklaringen till varför det blev +/-0 i Juni och därefter rejält rött i Juli, var för att min tid helt enkelt inte räckte till. Under dessa två månader skedde min flytt till Cypern, samtidigt som jag försökte njuta av en sedan länge planerad semester, som efter många om och men blev till Hongkong. Att flytta till Cypern innebar ett nytt äventyr, men också väldigt mycket tid som gick åt till annat. Dels att flytta från Sverige, vilket absolut inte görs i en handvändning, men också att flytta in på Cypern. Spelandet blev defintivt haltande och även när jag väl nått Cypern, så var allt långt ifrån klart. Den första månaden bodde jag på hotell, lärde känna min nya hemstad och började dessutom jobba på ett helt nytt ställe. Kort och gott, jag tror verkligheten hann ikapp mig och i takt med att jag inte hann kolla på tennis, så droppade också resultaten kraftigt.

I Augusti var jag äntligen stadgad, jag hade börjat hitta rytmen igen och alla praktiska och jobbiga saker var lagda bakom mig. Därmed återvände vi igen till gröna siffror. Jag hade således goda vibbar inför den avslutande delen av säsongen. Tyvärr blev det inte alls vad jag hade hoppats.

-

Den sista tredjedelen: Med endast en riktigt dålig månad bakom mig på hela året, så kändes det fortsatt relativt bra när jag vid det här skedet skulle ta mig an de sista månaderna av tennissäsongen. Tyvärr skulle det komma att ändras ganska fort och säsongen fick avslutas ett par veckor tidigare än normalt.

SEPTEMBER:

Antal spel: 33
Antal vinster: 11
Antal Förluster: 19
Resultat: -25.27u - ROI 83.90%

OKTOBER:

Antal spel: 15
Antal vinster: 7
Antal Förluster: 7

Resultat: +11.58u - ROI 117.82%

(NOVEMBER & DECEMBER:)

Antal spel: 3
Antal vinster: 0
Antal Förluster: 3
Push: 0

Resultat: -12.0u - ROI 0.0%

-

Summering den sista tredjedelen:

Antal spel: 51
Antal vinster: 18
Antal Förluster: 29
Resultat: -25.69u - ROI 89.02%

Den sista tredjedelen av det här året går givetvis till historien som en besvikelse. -25 units är inget att skryta med. Vad gäller September så har jag inga egentliga bortförklaringar på varför det gick som det gick. Det var variansen som tog oss på bar gärning, helt enkelt. Vi hade omöjligt många "stolpe-ut" under den perioden och vi var många som genomled ett par helt osannolika förluster. Tyvärr, så är ju det en del av bettingen. I Oktober så kom en temporär vändning, till en början, där jag framförallt minns min read på Bublik @ 6.36 mot Vesely pre-game. Det var kanske årets bästa read!
Mot slutet av Oktober så möttes jag av besked på det personliga planet som gjorde att fokus återigen togs från bettingen. Jag försökte så gott det bara gick att streta emot och fortsätta leverera bra tips, men när November inleddes med 3 raka förluster så var det dags för mig att inse faktum. Det var där och då dags att avsluta säsongen ett par veckor för tidigt. Så här en månad senare, så tror jag ärligt talat att det var årets bästa beslut faktiskt.

Hela året sammanfattat:

Antal spel: 655
Antal vinster: 329
Antal förluster: 301
Push: 19
Resultat: +214.90u - ROI 107.10%

Året som helhet är bra mycket mer än godkänt. 107.10% över 655 spel när avslutningen var såpass svag som den ändå var, är jag mycket nöjd med. Hade någon gett mig dessa siffror innan året och frågat om jag accepterat dem, så hade jag tagit dem utan att blinka.

Jag kommer nu ägna December åt att gräva ännu djupare ner i statistiken. Vilka underlag har jag bäst resultat på, i vilka perioder levererar jag som bäst och i vilka tävlingar/tourer hittar jag mest värde?

Jag älskar att utvärdera mig själv och jag har redan massvis jag tänker ta med mig till nästa år. Exempelvis har jag insett under mitt första halvår på Cypern att jag oundvikligen har mindre tid att kolla på tennis än innan. Således kommer detta resultera i att jag personligen kommer att sänka mitt unitsvärde till nästa år. Jag kan inte fortsätta med samma unitsvärde, om mina förutsättningar att lyckas riktigt bra har förminskats något då min tid går åt till andra arbetsuppgifter. Med det sagt är jag dock redan nu laddad för nästkommande år. Jag gillar verkligen situationen där jag har annat att göra om dagarna än att BARA kolla på tennis och jag tror det på sikt kan bli riktigt bra även med dessa förutsättningarna.

Avslutningsvis vill jag bara tacka alla som följt med på resan i år. En hel del av er har varit med mig sedan den absoluta starten av min twitter/bettingresa och jag kan knappt med ord beskriva vad era glada tillrop och vad våra vinster ihop har betytt för mig. Ni har skänkt mig enorma mängder glädje och så hoppas jag att det förblir, för båda parter. Gärna i flera år till!

Ta nu hand om er, och era käraste, och njut av en fantastisk Jul, så tar vi nya tag i kampen mot bolagen när touren återvänder med den ljuvliga Australiensiska swingen i Januari!

Allt gott,
Adam Perleroth
@baselinebetting
1x2.se

Åldersgräns 18 år. Spela ansvarsfullt. Särskilda villkor kan tillämpas för bonusar. Spelar du för mycket? Besök eller ring stödlinjen.se, 020 - 81 91 00

Veckans bästa sportbonusar

100% upp till 1500 kr
9.9
18+. Gäller nya spelare vid första insättningen. Gratisspelet är giltigt i 60 dagar. Min. 1,80 odds. Erbjudandet gäller fr.o.m. 05.12.23. Regler & villkor här. stodlinjen.se - spelpaus.se. Spela ansvarsfullt.
100% upp till 1000 kr
9.1
18+ Regler & villkor gäller. Spela ansvarsfullt: stödlinjen.se
9.7
18+ | Endast nya spelare | Spela ansvarsfullt: www.stodlinjen.se | Regler & villkor gäller.
9.5
18+ Endast nya spelare. Min. insättning 200kr. Regler & villkor gäller. Spela ansvarsfullt: stodlinjen.se
100% upp till 1000 kr
9.2
18+ Endast nya spelare. Regler & villkor gäller. Spela ansvarsfullt: stodlinjen.se
Eller anslut via

Genom att logga in, registrera dig eller koppla konto till Facebook, Google eller Twitter bekräftar du att du är myndig.

Privacy policy - Villkor

Jag har läst och accepterar villkoren
Jag vill ha veckovis nyhetsbrev
Eller anslut via

Privacy policy - Villkor

Återställ lösenord
Avbryt

Nya oddsbonusar

Expekt

100% upp till 1500 kr

i ett gratisspel

LeoVegas

krediteras som ett gratisspel

Hämta bonus
18+ Gäller nya spelare vid första insättningen. Min. insättning 100 kr. Gratisspelet är giltigt i 60 dagar. Min. 1,80 odds. Erbjudandet gäller fr.o.m. 2024.01.18 Regler & villkor gäller. Spela ansvarsfullt :stodlinjen.se | spelpaus.se.
Coolbet